ساخت پروتوتایپ و نمونه های صنعتی

پروتوتایپ و ساخت نمونه های صنعتی

پروتوتایپ و تهیه نمونه های اولیه صنعتی جز نیازهای طراحان و شرکت های صنعتی جهت بررسی محصول پیش از فرستادن آن برای تولید در تیراژ بالا می باشد.

پروتوتایپ با ماکت متفاوت است.در واقع ماکت صرفا بیان ظاهری از یک قطعه ، ساختمان ، خودرو و…است و متریال مورد استفاده و کارکرد های آن مورد نظر نیست و تنها به نمایش ظاهری در این حالت توجه میشود. در ساخت پروتوتایپ سعی بر آن است که حداکثر شباهت میان نمونه پروتوتایپ و نمونه ای که بعد از تولید به دست مصرف کننده خواهد رسید ایجاد شود. برای مثال ماکت یک جاروبرقی ممکن است از فوم پلی اورتان ساخته و پس از بتونه کاری و رنگ آمیزی جهت نمایش معرفی شود.ولی یک پروتوتایپ از جاروبرقی معمولا دارای جزئیاتی همچون امکان باز شدن محفظه های مختلف ، وجود کلید های جداگانه فشاری یا لمسی که دارای کورس حرکتی هستند ، متحرک و جدا بودن قطعان گردنده همچون چرخ ها و خرطومی می باشد.پروتوتایپ ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نیاز طراحان با توجه به مثال فوق حتی میتوان روی آن موتور الکتریکی تعبیه نمود و عملکرد جاروبرقی و حتی صدای تولید و صدایی که دیواره های پلاستیکی بدنه جذب می نمایند را بررسی و اصلاح نمود.

ساخت نمونه های صنعتی یا پروتوتایپ معمولا بسیار دشوار و نیازمند درک درستی از ساخت و آشنایی به اصول ساخت و مهندسی است.

پروتوتایپ نمونه ای بسیار شبیه به نمونه تولیدی کارخانه است که معمولا با هزینه ای بالا برای بررسی نقاط ضعف و قوت طرح تهیه می شود تا از ضرر های بسیار هنگفت قبل از ساخت قالب های گرانقیمت پیشگیری شود.

در تصویر فوق یک نمونه بسته بندی پنیر های کاله را مشاهده می فرمایید که به سفارش این شرکت توسط گروه صنعتی آرشین ساخته شده است.

افتخار داریم با توجه به تجربه ساخت چندین نمونه پروتوتایپ صنعتی در زمینه بسته بندی ، خودرو و تجهیزات شهربازی آمادگی خود را جهت ساخت انواع پروتوتایپ های صنعتی و نمونه های پیش از تولید جهت کارخانه جات و موسسات صنعتی اعلام نماییم.


Posted

in

by